fläskläpp, löv, tvåspråkighet 22.18

lite så har min söndag sett ut.

fläskläpp: jag har lyckats få en förkyldningsblåsa mitt på överläppen (visste inte ens att man kunde få det) och nu har den svulnat upp ordentligt.


läppen gör sig inte på bilden men om man kollar noga kan man se att mittenpartiet på överläppen är runt och stort.

Löv: Imorse var familjen - mamma och räfsade löv hos min farmor och farfars sommarstuga. Jag överdriver inte om jag säger att där var 40 cm lövtäcke på stora delar av tomten. Men efter allt jobb fick vi en glad överraskning med 200 kronor vardera (dock bara till barnen, livet är orättvist)

Tvåspråkighet: stora delar av resterande dag har jag tillbringat med mitt svenska tal som jag ska ha på tisdag. Det ska handla om tvåspråkighet vilket kanske inte är världens roligaste ämne men jag har verkligen försökt.

resten av kvällen ska jag fortsätta kolla på wallander och sedan läsa lite samhällskunskap. älskar att skolan börjar imorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0