mer fika åt folket

fika, är det inte världens bästa och mysigaste sak?
jag förstår inte hur engelskan inte kan ha ett ord för "fika" ..

fika var iaf vad jag och några nya tjejkompisar i klassen gjorde idag (y)
vi hittade ett väldigt mysigt fik (som jag på något sätt har lyckats missa) och där beställde vi alla en varsin varm oboy och kaka, och satt sedan och pratade om allt mellan himmel och jord.
vi kom tillslut fram till att detta ska bli en rutin i veckorna och också att vi ska planera in bowling så snart som möjligt.

ikväll när jag kom hem fick jag först ett smått "sinnesutbrott" för att vi verkligen inte hade något hemma som var ätbart. tillslut hittade jag ändå en laxpaj som föll mig i smaken.
därefter hjälpte jag till här hemma med bla tvätt och damsugning. duktigtduktigt!
jag såg dock till att vara bänkad framför tv:n klockan åtta när idol började, favorit nu för tiden.
nu sitter jag här framför efterlyst och har så tänkt fortsätta


me right now. ska snart gå upp och ta en tallrik blåbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0