vikarier?

måste bara skriva av mig.

när lärare blir sjuka sätter skolor (iaf min skola) in vikarier som är outbildade för att det inte finns tillräckligt med lärare att sätta in.
i tisdags när vår klass hade vikarie på vår idrott hade skolan satt in världens mest opassande vikarie.
hon var troligen inte utbildad och kunde ingenting om att "leda" en klass.
dessutom pratade hon extremt tyst så ingen i klassen hörde.
vår klass har rykte om sig att vara väldigt stökig så det var självklart att dem kollade vikariens gränser.
stackars vikarie som inte kunde säga till. 
lektionen var fruktansvärd pga, att hon inte vågade säga till.
trots att både hon och vi visste att lektionen inte kunde varit mycket värre säger hon efter lektionen
ni var duktiga, jag är imponerad
hur kan man sätta in vikarier som inte vågar säga vad dem tycker för dem är för blyga.
det dummaste med denna kommentar var att hon inte alls tyckte såhär.
det fick vi veta idag av våran mentor.
vikarien har inte vågat säga till oss som det är utan gått till våran idrottslärare och sagt att lektionen var fruktansvärd - jag menar kom igen, stå för det du tycker.
 
hur svårt kan det vara för skolor att sätta in kapabla vikarier som kan leda en idrottslektion?
detta är inget nytt, det har hänt innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0